Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover: onze gevorderde windsurfclinic met coach Remco Hoekstra. Met hoop op een mooie zomerse bries, kwam een aantal leden bijeen voor persoonlijke tips en trucs van de windsurfcoach Remco Hoekstra. Remco was in de hoogtijdagen van het windsurfen (de jaren '80) lid geweest van Surfclub Gooimeer en heeft over de jaren diverse windsurfwedstrijden op zijn naam geschreven. Direct was te zien dat we hier met een kenner te maken hadden, die zijn kennis en ervaring bovendien op een inspirerende en enthousiaste wijze kon overbrengen.
Iedere deelnemer tuigde zijn favoriete setje op, waarna Remco bij iedereen langsging om de afstelling optimaal te maken en te laten zien hoe kleine verschillen een groot effect kunnen hebben. Terwijl we daarmee bezig waren, kwam tegen het einde van de dag een mooie oostenwind opzetten — het perfecte moment om het water op te gaan.
Op het water bekeek Remco de gijpvaardigheden van iedere deelnemer en gaf hij advies op maat. Bij lichte wind is de techniek nog belangrijker, dus wat dat betreft was dit een ideale lichtwind-sessie om aan de basis te schaven. Na twee races en het oefenen van de helicoptertack (een spectaculaire manier om overstag te gaan) sloten we deze prachtige dag af. Wat ons betreft is deze clinic voor herhaling vatbaar!
Ook het demo-materiaal van Naish kwam goed van pas: meerdere deelnemers gingen voor het eerst op nieuw materiaal het water op en deelden enthousiast hun ervaringen na de sessie.
De volgende keer hopen we op een flinke bries, voor een nog krachtigere sessie met Remco!
Heb jij deze clinic gemist, maar wil je ook graag een keer onder begeleiding van een ervaren coach werken aan je techniek? Houd vooral onze website, nieuwsberichten en activiteitenkalender in de gaten — wie weet staat er snel een nieuwe clinic op de planning!
